سایت بدو بیــــــــــا
سایت بدو بیــــــــــا

سایت بدو بیــــــــــا

حکایت طلا فروش و برادرش


یک طلا فروش در مغازه‏ اش نشسته بود، سالها برادرش را ندیده بود، چون برادرش از شهر و دیار خود بیرون زده و به عبادت مشغول بود. پیش برادرش آمد تا یک زیارتى بکند. گفت: برادر! تو در این شهر فاسد، با این طلافروشى، میان این زنها و با این شهر فاسد، براى چه آنجا مانده‏ اى؟ بیا براى تصفیه روح و جان گوشه‏ اى به عبادت بپرداز.

  

گفت: برادر! به حکم خدا ما در همین مغازه خود را تصفیه کرده‏ ایم. براى این که بدانى ما چگونه خودمان را تصفیه کرده‏ ایم، به دستور خدا با هم مسابقه مى‏ دهیم. بگو که تو چگونه خودت را تصفیه کرده‏ اى؟


برادرش گفت: من به مقام ولایت رسیده‏ ام؛ یک سرند آورد و پر از آب کرد و بالاى مغازه گذاشت. این برادر دید سرند را پر از آب کرده است، اما آب از سرند نریخت. 


گفت: عجب! تو در مقام تصفیه به اینجا رسیده‏ اى؟ او هم رفت و یک بسته پنبه آورد و کنار آتش گذاشت، وى به آتش گفت: نسوزان! پنبه و آتش کنار هم بودند ولى پنبه نمى‏ سوخت.


طلا فروش گفت: برادر! من در مغازه دوستم چند النگو داده‏ ام تا بسازد، مى‏ روم آنها را بگیرم و بیایم. اگر مشترى آمد، بگو: الان مى‏ آید.


همین که او رفت، یک زن زیبا چهره چادرى به مغازه طلافروشى آمد، گفت: آقا! حاج محمد على کجاست؟ مى‏ خواست بگوید: الان مى‏ آید، چشمش به قیافه زن افتاد، پیش خود گفت: عجب زن زیبایى است! تا این فکر در سر او آمد، آب داخل سرند یک دفعه به داخل مغازه ریخت.

 

برادرش برگشت، گفت: چرا کف مغازه خیس است؟ گفت: برادر! حق با تو است. من به خدا کلک زدم. من آنجا رفتم، گفتم: آدم خوبى شوم. چیزى در اختیارم نبود، فکر کردم آدم خوبى شده‏ ام. اینجا اگر کسى خوب بماند، مردانگى کرده است. اینجا اگر کسى خودش را نگهدارد معلوم مى‏ شود که بنده حقیقى خدا است.

نظرات 2 + ارسال نظر
کردوان دانلود یکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت 16:16 http://mahdizarei30.blogsky.com

سلام من شما را لینک کردم.
شما هم من را با عنوان کردوان دانلود لینک کنید.

کردوان دانلود یکشنبه 27 مرداد 1392 ساعت 13:37 http://mahdizarei30.blogsky.com

سایت خوبی دارید.
سری به وبلاگ من هم بزنید.
اگرمی خواهید بامن تبادل لینک کنید خبرم کنید.
وقتی که من را لینک کردی خبرم کن.
درنظرسنجی ماهم شرکت کنید.
در سمت چپ هم روی به این سایت رأی بدهیدوانتخاب بهترین وبلاگ و انتخاب وبلاگ برتر لطفا کلیک کنید و به ما رأی بدهید.
نظر یادت نره.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.