سایت بدو بیــــــــــا
سایت بدو بیــــــــــا

سایت بدو بیــــــــــا

ویتامین ضد پوسیدگی دندان را بشناسید


ویتامین D، احتمال پوسیدگی دندان را 50 درصد کاهش می دهد.
در یک مطالعه مروری که در سال 2012 در دانشگاه واشنگتن انجام شد، مشخص گردید که ویتامین D به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

این تحقیق که مشتمل بر مرور 24 مطالعه بالینی از دهه 1920 تا دهه 1980 و بررسی 3000 کودک با میانگین سنی 10 سال در کشورهای مختلف (امریکا، انگلیس،، کانادا، نیوزلند، سوئد و اتریش) بود، نشان داد که ویتامین D خطر پوسیدگی دندان را 50 درصد کاهش می دهد. در واقع مشخص شد در کودکانی که دچار کمبود ویتامین D هستند، رشد دندان ها کم و با تاخیر انجام می شود واین کودکان در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند.

میزان ویتامین D بدن در بسیاری از جوامع پایین است، در نتیجه پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان این مناطق رو به افزایش می باشد.

متخصصان معتقدند که دریافت ویتامین D کافی به ویژه در دوران بارداری باید مورد تاکید قرار گیرد زیرا این ویتامین در حفظ سلامت و تجمع املاح معدنی در استخوان ها و دندان ها نقش حیاتی ایفا می کند.

10استفاده جالب از فلش


فلش مموری ها راهی ارزان و ساده برای پشتیبان گیری از اطلاعات و جابجایی داده ها بین کامپیوترها هستند. اما از آنجایی که روزانه استفاده از پردازش ابری و اینترنت بیسیم گسترش پیدا می کند، فلش مموری ها آن استفاده گذشته خود را از دست می دهند. احتمالا شما هم الان در کشوی میزتان چند فلش مموری دارید که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ اگر می خواهید نفس تازه ای به فلش مموری های خود بدهید در پست امروز چند روش استفاده غیرمعمول اما مفید آموزش خواهیم داد تا نفس تازه ای به روح خسته فلش مموری هایتان بدمید!
 
ادامه مطلب ...

این شغل ها خطر مبتلاشدن به سرطان سینه را افزایش میدهند


حقیقات انجام شده در کانادا نشان داد زنانی که به مدت طولانی در شیفت شب کار می کنند، 2 برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.
محققان برای انجام این مطالعه وضعیت شغلی و شیوه زندگی 1100 زن مبتلا به سرطان سینه را مورد بررسی قرار داده و با 1100 زن سالم مقایسه نمودند.
نتایج نشان داد کار طولانی مدت زنان در شیفت شب، آنان را در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می دهد. سرطان سینه یکی از سرطان های شایع در میان زنان است که اگر به موقع تشخیص داده شود، به راحتی قابل درمان می باشد.

بیشتر از 10ساعت کار نکنید


محققان در مطالعات اخیر دریافتند که کار کردن بیش از 10 ساعت در روز سلامت قلبی افراد را تهدید می‌کند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است کارمندانی که بیش از 10 ساعت در روز کار می‌کنند، 60 درصد بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی قرار دارند.
برای انجام این مطالعه 10 هزار کارمند 39 تا 61 ساله در انگلیس به مدت 11 سال مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که کار زیاد به دلایل مختلف از جمله افزایش فشارخون، استرس، افسردگی، پرخاشگری، بی تحرکی و تغذیه نامناسب، سلامت قلب را به خطر می اندازد.
شرح و نتایج این تحقیق در نشریه قلب چاپ رسیده است.

این گیاه برای زخم معده مفید است!


در تحقیقاتی که اخیرا توسط یکی از پژوهشگران کشورمان انجام شده، اثر پیشگیری و درمانی گیاه سیاه‌دانه بر روی زخم معده ناشی از داروی ضد التهاب غیراستروئیدی ایندومتاسین به اثبات رسیده است.

صغری پاسبان محقق جوان کشورمان، در تحقیقاتی که در قالب پایان‌نامه خود جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی پزشکی انجام داده، به نتایج جالبی درخصوص اثرات درمانی گیاه سیاه‌دانه بر روی بیماری زخم معده پی برده که به گفته او این اثرات عمدتا از طریق مهار لیپو پراکسیداسیون و نیز افزایش ترشح مخاط معده اعمال شده است.
 
ادامه مطلب ...

اهدا خون مفید است یا مضر؟


هدای خون می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و نیز تقویت بدن گردد.

گفتنی است اهدای خون سبب کاهش وزن شده و هر بار اهدای خون در حدود ۶۵ کالری انرژی می سوزاند در نتیجه افرادی که می خواهند لاغر شوند می توانند در صورت عدم ابتلا به بیماری خاص و ممنوعیت اهدای خون، از این روش برای کاهش وزن خود استفاده کنند.
 
ادامه مطلب ...

چگونه در ماه رمضان تشنه نمانیم؟


برای کاهش تشنگی در ایام روزه داری، می توان عرق کاسنی و شاهتره، را به نسبت مساوی تقسیم کرد و در یخچال گذاشت و در فاصله افطار تا سحر از آن استفاده کرد. مصرف این نوشیدنی، تشنگی طول روز را بسیار کم می کند.
_ مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند باعث افزایش صفرا و تشنگی شود از این رو مصرف آن باید محدود شود البته افرادی که سابقه کم خونی، ضعف و افت مکرر فشار خون دارند از این قاعده مستثنا هستند.
 
ادامه مطلب ...

ورزشگاه آزادی در بین 10 ورزشگاه برتر جهان


یک سایت انگلیسی با معرفی 10 ورزشگاه برتر جهان، ورزشگاه "آزادی" را نیز در بین 10 ورزشگاه برتر گنجانده است
ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی در کنار ورزشگاه‌های بزرگ دنیا نظیر سانتیاگو برنابئو، ومبلی، نوکمپ و آلیانس آره‌نا به عنوان یکی از 10 ورزشگاه برتر فوتبال جهان، انتخاب شد.
 
ادامه مطلب ...

مانیتورها با چشم شما چه می کند؟


یا استفاده مداوم از نمایشگرها باعث بروز خستگی بینایی، آب سیاه، افزایش نمره عینک یا خشکی چشم می‌شود؟
این روزها کمتر خانه‌ای را می‌توان پیدا کرد که کامپیوتر به آن راه نیافته باشد؛ حتی بسیاری از مردم گونه قابل حمل این مظهر دنیای نوین را همه جا با خود به همراه می‌برند. به ‌این ترتیب زمان قرار گرفتن در مقابل مانیتور و چشم دوختن به آن نیز در مقایسه با دهه قبل افزایش یافته و حتی کودکان هم ساعات زیادی را به بهانه بازی یا چت مقابل نمایشگر می‌گذرانند و گاه تکالیف‌شان را هم با استفاده از رایانه انجام می‌دهند. 
 
ادامه مطلب ...