سایت بدو بیــــــــــا
سایت بدو بیــــــــــا

سایت بدو بیــــــــــا

رمز برنده شدن در بازی سنگ کاغذ قیچی


دانشمندان چینی با بررسی ۳۶۰ دانش‌آموز در بازی سنگ-کاغذ-قیچی متوجه شدند عموم آن‌ها رفتاری پیش‌بینی‌پذیر دارند و بر اساس آن، می‌توان در اغلب بازی‌ها برنده شد.

دانشمندان دانشگاه ژجیانگ با تعمیم یافته‌های خود نتیجه گرفتند که   اغلب مردم الگوهای پیش‌بینی‌پذیری در بازی سنگ-کاغذ-قیچی نشان می‌دهند که اگر طرف مقابل بتواند آن را تشخیص دهد، از نظر تئوری می‌تواند در همه بازی‌ها برنده شود.

به نقل از خبرآنلاین، این دانشمندان گفته‌اند وقتی کسی برنده می‌شود، معمولا همان حرکت قبلی را تکرار می‌کند؛ و اگر کسی بازنده شد، معمولا به سراغ الگوی بعدی در توالی «سنگ – کاغذ – قیچی» می‌رود. به عنوان مثال، اگر در مرحله اول، فرد الف دست مشت کرده‌اش را به نشانه سنگ و فرد ب دست بازش را به علامت کاغذ پایین بیاورد، فرد ب برنده می‌شود. در مرحله دوم، فرد ب همان حرکت را تکرار کرده و کاغذ را نشان می‌دهد؛ فرد الف نیز به سراغ گزینه بعدی «سنگ-کاغذ-قیچی» یعنی کاغذ می‌رود و کاغذ می‌آورد، که نتیجه مساوی می‌شود. اما اگر فرد الف از این قانون مطلع باشد، می‌تواند حدس بزند که فرد ب همان کاغذ را می‌آورد و بنابراین او می‌تواند با انتخاب قیچی برنده شود!

ویتامینا : نتیجه بررسی این دانشمندان یک تئوری که می تواند درست یا غلط باشد ،  بیش نیست ! اما در هر صورت اگر گفته انها صحیح باشد من و شما میتوانیم به راحتی در کل انداختن های روزانه خود برنده شویم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.