سایت بدو بیــــــــــا
سایت بدو بیــــــــــا

سایت بدو بیــــــــــا

مسواک هوشمندی که وضعیت دندان‌ها را «اس ام اس» می‌کند!


یک مسواک هوشمند 100 دلاری که با ارسال اطلاعات بر روی گوشی هوشمند پس از هر بار مسواک زدن در مورد وضعیت دندانها و کثیف ماندن آنها خبر می‌دهد، در سال جاری وارد بازار خواهد شد.  

 مسواک «Kolibree» از چند حسگر برخوردار بوده که محل استفاده از آن و میزان فشار وارد شده بر دندان را نشان داده و این اطلاعات را با استفاده از یک برنامه در تلفن همراه به اطلاع کاربر می‌رساند.

سازندگان مدعی هستند که این مسواک به کاربر خبر می‌دهد که آیا به اندازه کافی از آن استفاده کرده و بخشهای دور از دسترس اما مهم دندان و لثه را تمیز کرده یا خیر.

این دستگاه در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در لاس‌وگاس رونمایی شده که در آن، تولیدکنندگان لوازم الکترونیک جهان با هم برای رونمایی از جدیدترین محصولات خود دیدار می‌کنند.

این مسواک هوشمند بر روی یک پایه شارژر سفیدرنگ قرار می‌گیرد، از این رو همیشه شارژ دارد. همچنین این فناوری از بلوتوث برای برقراری ارتباط با تلفن همراه استفاده می‌کند.

برنامه کاربردی این مسواک که برای هر دو سیستم عامل آندروید و iOS وجود دارد، می‌تواند به دندانپزشک در مورد شیوه مسواک زدن کاربر خبر داده و افراد حتی می‌توانند اطلاعات دندانی روزانه خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

هربار مسواک زدن باعث برخورداری یک ستاره از رتبه‌بندی پنج ستاره‌ای می‌شود.

این مسواک هوشمند قرار است از ماه آوریل به بازار عرضه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.